شاه ماهی جنوب چیست؟ قیمت شاه ماهی جنوب چقدر است؟

شاه ماهی جنوب چیست؟ و قیمت شاه ماهی جنوب چقدر است؟

شاه ماهی جنوب چیست؟ قیمت شاه ماهی جنوب چقدر است؟

خوب است بدانید شاه ماهی برای بدن بسیار مفید است. مطالعات نشان می دهد این ماده خوراکی سرشار از ویتامین و امگا 3 می باشد. ما در این مقاله با  این نوع ماهی بیشتر آشنا می شویم. با همراه باشید.

 

شاه ماهی جنوب چیست؟

لازم به ذکر است بدانید شاه ماهی یک ماهی معمولی است که در جنوب به وفور پیدا می شود. این نوع ماهی جزو ماهی های خوش طعم جنوب است. خوب است بدانید این ماهی در دوران تخم ریزی، تخم ها خود را در سنگ ها یا جلبک های دریایی قرار می دهد. پس از تقریبا دو هفته ماهی ها تخم های خود بیرون می آیند. این نوع ماهی ها به طور معمول چرب، استخوانی و بسیار ریز هستند. ماهی ساردین به این نوع ماهی بسیار شباهت دارد. اغلب اوقات اندازه این نوع ماهی ها کوچک است. ولی آنها در فضای بسیار بزرگی باید زندگی کنند. توجه داشته باشید هر کدام یک از این ماهی ها تقریبا بین 7 تا 15 اینچ طول دارند.

شاید برایتان جالب باشد سن بلوغ شاه ماهی چهار سالگی است. او می تواند تا بیست سالگی نیز زنده بماند. پس می توان گفت عمر این نوع ماهی زیاد است. گاهی اوقات آنها در دام شکارچیان می افتند. به همین خاطر کمتر عمر می کنند. یک نکته مهم که بایستی به یاد داشته باشید این است که این ماهی دارای پتاسیم، فسفر، آهن، سلنیوم و کلسیم می باشد.

 

از خواص این نوع ماهی چه می دانید؟

بهتر است بدانید شاه ماهی خواص بسیار زیادی دارد. همانطور که گفته شد این نوع ماهی سرشار از امگا 3 می باشد. امگا 3 به بدن اجازه ورود بسیاری از بیماری ها را نمی دهد. از مهم ترین خواص این ماهی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •       با مصرف شاه ماهی می توانید از بروز افسردگی جلوگیری کنید.
  •       بیماری قلبی و عروقی با مصرف این ماده خوراکی خوش طعم کاهش می یابد.
  •       این نوع ماهی از بروز سرطان جلوگیری می کند.
  •       با مصرف این ماده خوراکی لذیذ شما به بیماری خود ایمنی مانند لوپوس مبتلا نمی شوید.
  •       درد مفاصل با مصرف این نوع ماهی کاهش می یابد.
  •       این نوع ماهی می تواند به رشد کودکان کمک بسیار زیادی کند.
  •       شاه ماهی از بروز دیابت و بیماری های قلبی جلوگیری می کند.
  •       با مصرف این نوع ماهی سلامت قلب خود را تضمین کرده اید.
  •       رشد و عملکرد طبیعی مغز شما با مصرف این ماهی لذیذ تامین می شود.

 

چگونه ماهی فاسد را از تازه تشخیص دهیم؟

بهتر است بدانید شاه ماهی از خانواده شک ماهیان است. این ماهی در جنوب به فراوانی یافت می شود. طعم و مزه آن قابل توصیف نمی باشد. می توان گفت این ماهی جزو خوشمزه ترین و لذیذترین ماهی ها می باشد. هنگام خرید این ماهی باید حتما به نکات زیر توجه داشته باشید. زیرا باید حتما ماهی تازه خریداری نمایید. در ادامه به این موضوع بیشتر می پردازیم:

  •       فلس های این نوع ماهی خیلی محکم به پوست می چسبند. به همین خاطر به آسانی از آن جدا نمی شوند.
  •       اگر رنگ این نوع ماهی سفید باشد، به این معناست که تازه است. این نوع ماهی اگر رنگ پریده باشد، به معنای فاسد بودن آن می باشد.
  •       توجه داشته باشید گوشت این ماهی سفت اما لطیف می باشد. این جمله به این معناست که شما زمانی که این ماهی را فشار می دهید، دوباره به حالت اول بر می گردد. اگر شاه ماهی شما فاسد باشد، فشار دست روی آن به آسانی مشاهده می شود.

 

تشخیص ماهی فاسد از تازه

  •       بدن شاه ماهی براق و چرب است. زمانی که پوست آن ها را لمس می کنید، دستانتان چرب می شود. شفافیت و براق بودن آن به گونه ای است که انگار آن را با واکس چرب کرده اید.
  •       . این نوع ماهی چشمان بسیار شفافی دارد. پس از اینکه شما این نوع ماهی را صید کردید، بعد از گذشت چند ساعت چشمانش تقریبا به حالت کدر تبدیل می شود.

 

قیمت شاه ماهی جنوب چقدر است؟

قیمت شاه ماهی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. اکثر رستوران داران تلاش می کنند این ماهی را به صورت تازه تهیه نمایند. شیوه فروش این نوع ماهی در جنوب به دو صورت انجام می شود: فروش عمده و خرده.  در فروش عمده فروشنده این نوع ماهی به طور یک جا می فروشد. به همین خاطر دارای قیمت مناسبی می باشد. پس خریدار در این معامله سود کرده است. این شیوه در بین رستوران داران بسیار محبوب می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *