به نظر شما عمر ماهی ها چقدر است؟

عمرماهی ها، چرا ماهی ها در اب زندگی می کنند

به نظر شما عمر ماهی ها چقدر است؟

مطالعات نشان می دهد دانشمندان تحقیقات زیادی روی طول عمر حیوانات انجام داده اند. ما در این نوشتار سعی داریم به طول عمر ماهی ها بیشتر بپردازیم.

 

ماهی ها معمولا چقدر عمر می کنند؟

قبل از اینکه به طول عمر ماهی ها بپردازیم باید بدانید معمولا طول عمر همه حیوانات به سن بلوغ، جثه و فعالیت قلب وابسته است. یک عامل دیگر که می تواند در طول عمر حیوانات نقش داشته باشد، مسئله ژنتیک می باشد. شاید برایتان جالب باشد که ماهی قرمز می تواند زندگی طولانی تری داشته باشد. این نوع ماهی در شرایط مطلوب می تواند عمر بالایی داشته باشد. طول عمر ماهی ها با یکدیگر فرق می کند. لازم به ذکر است بدانید ماهی هایی که قرمز هستند جزو قدیمی ترین ماهی ها به شمار می روند. تحقیقات نشان می دهد که ماهی قرمز رنگ از راه پرورش کپور وحشی به وجود آمده است. ماهی های قرمز از خانواده کپور ماهیان محسوب می شوند. ماهی کپور عمر بسیار بالایی دارد.

 

زندگی ماهی ها

همانطور که گفته شد طول عمر ماهی ها به عوامل زیادی وابسته است. ماهی های قرمز رنگ ممکن است 20 سال عمر کنند. البته توجه داشته باشید در این خصوص استثنا نیز وجود دارد. ماهی قرمز رنگی که در 43 سالگی از دنیا رفت جزو پیرترین ماهی ها محسوب می شد. به همین خاطر اغلب اوقات ممکن است که یک ماهی قرمز بیشتر از 20 سال زنده بماند. معمولا این نوع ماهی زیر بیست سال از بین می رود. اما اگر شما بتوانید شرایط خوبی را برای ماهی قرمز خود فراهم کنید، عمر آن افزایش خواهد یافت. در حقیقت میانگین طول عمر ماهی های قرمز پنج یا چهار سال می باشد. اما گاهی اوقات امکان دارد از ده سال نیز بیشتر شود.

 

ماهی های فانتزی چقدر عمر می کنند؟

همانطور که گفته شد که طول عمر ماهی ها با یکدیگر متفاوت می باشد. با اینکه ماهی قرمز فانتزی و ماهی قرمز معمولی از یک خانواده هستند، ولی طول عمر متفاوتی دارند. ماهی های طلایی به علت باله های بلند معروف شده اند. اکثر ماهی ها باله های دوتایی دارند. این نوع باله موجب می شود که با سرعت بیشتری شنا کنند. خوب است بدانید به دلیل پرورش انتخابی بیش از حد، بدن این ماهی ها گرد شده است. به همین خاطر بیشتر از سایر ماهی ها به بیماری مبتلا می شوند. اگر شرایط زندگی بد و نامناسب باشد، ماهی قرمز فانتزی درگیر خطر و آسیب می شود. خوب است بدانید ماهی های فانتزی معمولا پنج یا شش سال عمر می کنند.

 

طول عمر ماهی قرمز

اگر بخواهیم به صورت کلی به موضوع عمر ماهی ها نگاه کنیم، باید بگوییم ماهی قرمز معمولی مقاومت بیشتری نسبت به ماهی فانتزی دارد. این نوع ماهی ها به کیفیت آب حساسیت و واکنش نشان می دهند. به همین خاطر ممکن است درگیر مشکلات زیادی شوند.

 

آیا می توان طول عمر ماهی ها را افزایش داد؟

پاسخ این سوال مثبت است. طول عمر ماهی ها را می توان افزایش داد. به یاد داشته باشید اگر ماهی شما قرمز است، نباید آن را درون تنگ کوچک نگهداری نمایید. فضای کوچک و بسته موجب می شود که عمر ماهی قرمز شما کم شود. به عنوان مثال یک تنگ کوچک به هیچ عنوان نمی تواند آب فراوانی را درون خود جای دهد. خوب است بدانید ماهی قرمز به آب بیشتری برای زندگی نیاز دارد. اگر ماهی در دریا یا رودخانه باشد بیشتر عمر می کند. می توان گفت آب زیاد موجب می شود که عمر ماهی افزایش یابد. لازم به ذکر است بدانید اگر فضا برای شنا کردن کم باشد، استرس و اضطراب در ماهی تشدید می شود. ماهی ها برای زندگی نیاز دارند تا در یک فضای بزرگ حرکت کنند. حرکت کردن موجب می شود تا استرس ماهی نیز کاهش یابد.

 

چرا ماهی ها در آب زندگی می کنند؟

پیش از این به طور جامع به عمر ماهی ها پرداختیم. در این بخش  قرار است به سوال چرا ماهی ها در آب زندگی می کنند؟ پاسخ دهیم. همانطور که می دانید ماهی ها در درون آب زندگی می کنند. مکان هایی مانند رودخانه، اقیانوس و دریا مکان بسیار مناسبی برای زندگی ماهی ها به شمار می رود. ماهی ها برای اینکه بتوانند زنده بمانند به آب احتیاج دارند. همه ماهی دارای آبشش هستند. به همین خاطر به هیچ عنوان نمی توانند در مکان های خشک زندگی کنند. آنها بدون آب هرگز نمی توانند زنده بمانند. لازم به ذکر است بدانید ماهی ها نخستین گروه از مهره داران هستند. آنها اکسیژن خود را از آب دریافت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *